Alçada:
1,80 cm
Pes:
73 kg
Color d'ulls:
marrons
Cabells:
castanys
2003
– Llicenciat en Art Dramàtic per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESAD).
Cursos:
– “Encuentros con la voz”, curs impartit per Geoffrey Norris i Sarah Kane. Vértico (16 h).
– “Taller de entrenamiento actoral”, seminari impartit per Sol Garre (25 h).
– “La creación del personaje”, curs impartit per Graham Dixon (27 h).
– “Summer Intensive de Torres Vedras. 3ª Edición”, docència a càrrec de ballarins de la Companyia Últimavez (Vandekeybus). Portugal, 2015 (60 h).
– “Danza acrobática”, curs impartit per Natalia d’Anuntzio (40 h) .
– “Mano a mano”, curs impartit per Silvia Navarro (40 h).
– “Verticales”, curs impartit per Silvia Navarro (40 h).
– “Acción física teatral”, seminari impartit per Mar Navarro (16 h).
– “8 Stage Internacional de danza”, organitzat per l’Associació Gerard Collins (12 h).
– “Somni, realitat i fantasia: taller de mim corporal dramàtic”, curs impartit per Stefan Levi (28 h).
– “Entrenamiento eutónico para el trabajo del actor y el bailarín”, seminari intensiu impartit per Carolina de Luca (20 h).
– “Expressió vocal I”, curs impartit per Núria Inglada (28 h).
– “Expressió vocal II”, curs impartit per Núria Inglada (20 h).
– “Danza contemporánea”, curs intensiu impartit per Lachky Anton i Peter Jackso. Companyia Les Slowaks (16 h).
Formació complementària:
2017-2018
– Cursant el programa de doctorat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat de València.
2018
– Certificat de Capacitació per a impartir l’ensenyament en valencià. Universitat de València, Servei de Política Lingüística.
2016
– Màster universitari en intervenció i investigació en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per la FCAFE-Universitat de València. Treball de final de màster (TFM) “Adaptación de la Biomecánica de Meyerhold para la mejora del equilibrio en personas con diversidad funcional intelectual ” (evaluació: 9,5 Menció a Matrícula d’Honor).
2014
– Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per la Universitat de València (FCAFE-UV).
2004
– Curs d’Aptitud Pedagògica.
Teatre:
2017
– “Elegía”, d’Aureli Delgado. Direcció: Aureli Delgado. Producció: Carme Teatre.
– “Umbral”, de Paco Zarzoso Direcció: Hamdi Zein (tutorització: Carles Alberola). Producció: ESADV.
2016
– “Electra: llamando a las puertas de Dumblane”, d’Eurípides. Direcció: Pablo Corral. Producció: Companyia Cant del Cigne.
2011-2015
– “Ulises”, d’Homer. Direcció: Ramón Moreno. Producció: Bambalina.
2013
– “La balada de los felices”, de Serafín Lucas. Direcció: Serafín Lucas. Producció: La tarara del Chapao.
– “Tango”, de Manolo Molins. Direcció: Manolo Molins. Producció: Sala Zircó.
– “La tragedia de los comunes”, de Vicente Arlandis. Direcció: Vicente Arlandis. Producció: Los que Quedan.
2011
– “Skytrain” d’Aureli Delgado. Producció: Carme Teatre.
2010
– “El oficio del funambulista”, de Serafín Lucas. Direcció: Paul Weibel. Producció: Companyia La Tarara del Chapao.
– “Reset y castañuela”, d’Ana Albaladejo . Direcció: Ana Albaladejo | David Durán. Producció: La Imposible.
– “Larra, para que empiece el día es indispensable que acabe la noche”, d’Alejandro Jornet. Direcció: Alejandro Jornet. Producció: Ministeri de Cultura. Producció: ESADV.
2008-2009
– “Les manufactures”, 3ª i 6ª edició (gener ’08 i juny ’09).
2004-2008
– “Animalico”, d’Eduardo Zamanillo. Direcció: Eduardo Zamanillo. Producció: PTV-Clowns. Premi Max de Teatre Familiar 2005.
2004
– “A pedazos”, de Patricia Pardo. Direcció: Eva Zapico. Producció: Copia Izquierda. Espai: Certàmen Noves Dramatúrgies (Tavernes de la Valldigna).
– “Otelo, o la muy famosa historia del moro de Venecia”, de Shakespeare. Direcció: Gustavo Galindo. Producció: Quera Teatro.
– “Compré una pala en Ikea para cavar mi tumba”, de Rodrigo García. Direcció: Alejandro Jornet. Espai: V Trobada d’Escoles del Mediterrani (València).
2003
– Seleccionat per a representar a les escoles espanyoles d’Art Dramàtic, representant peces de teatre clàssic espanyol i francés. Direcció: Antonio Díaz Zamora. Espai: Festival Internacional d’Escoles del Mediterrani Olive 2003 (Belgrat).
– “Estem tan bronzejats que fem una mica de fàstic”. Direcció: Alejandro Jornet. Muntatge de final de carrera. Espai: Apertura del Certàmen Noves Dramaúrgies (Tavernes de la Valldigna).
2002
– Actor al festival de teatre alternatiu València Escena Oberta (VEO).
– “Que será eso de la globalización”. Text i direcció: Anna Albadalejo. Producció: Acción Teatro.
Dansa:
2018
– “Draps”, actor-ballarí. Creació col·lectiva. Dramatúrgia, textos i direcció: Xavi Puchades. Producció: Mou Dansa.
2017
– “Damunt”, actor-ballarí. Peça breu. Espai: estrenada en la inauguració de Espacio Malarte.
2015-2016
– “Taxácea”, actor-ballarí. Peça breu. Espais: estrenada en Russafa Escènica | seleccionada per la 1era trobada PICUV (juny).
2015
– “Coordenadas 30º 40’ 44” N 4º 33’ 14” O”, actor-ballarí. Producció: Companyia Irene Cortina.
2014
– “Inocuo”, actor-ballarí. Direcció: Jesica Martínez. Producció: Companyia Malarte.
2013
– “Ausenciapresente”, actor-ballarí. Co-producció: Fil d’Arena.
2011
– “Compartiendo Flesh”, actor-ballarí. Direcció: Cristina Andreu. Producció: La Sonrisa de Caín.
2010
– “Azul sostenido”, actor-ballarí. Co-direcció: Ángela Verdugo i Cristina Andreu. Co-diriecció: Pablo Corral. Producció: Las de Caín (companyia de dansa).
2008-2010
– “Malajes”, actor-ballarí. Direcció: Cristina Andreu. Producció: La Sonrisa de Caín. Nominat com Millor Ballarí als Premis Abril 2008.
2007
– “Ten tides”, actor-ballarí. Direcció: Rocío Pérez. Producció: Cel Ras.
Audiovisual:
2014
– “Valencia violenta”, curtmetratge. Direcció: Rodrigo García. Producció: Lobo Films.
2012
– “Video arte”, curtmetratge. Direcció: Miquel Navarro. Producció: Estudios Miquel Navarro, SL.
2011
– “Habitus”, llargmetratge. Direcció: Samuel Domingo. Producció: La Madre del Cordero Films.
– “Posa para mi”, curtmetratge. Direcció: Lorena Lluch. Producció: Claroscuro Producciones.
2010
– “Anibal Ad Portas”, curtmetratge. Direcció: Q Gandarillas i C Theodorou. Producció: Eccoli Producciones.
2009
– “El asistente”, curtmetratge. Direcció: Alberto Aslo. Producció: Universitat de Castelló.
– “Tiempo suspendido”, curtmetratge. Guió i direcció: Felipe G Rodero. Producció: González Rodero, SL.
2007
– “Ja en tenim prou”, llargmetratge. Direcció: T Canet, E Navarro, R Xambo, A Balaguer. Producció: Ca Revolta.
– “Altra oportunitat”, sèrie. RTVV. Direcció: Juanjo Castro .
2005
– “Tijerithor”, curtmetratge. Direcció: Eduardo Romaguera. Producció: Ovni Cuadrado.
1998
– “Mal de eje”, curtmetratge. Producció: CEU .
1997
– “Trash”, curtmetratge. Producció: IES Ramón Llull.
Publicitat:
2007
– “Protección oficial: Gripe A”, espot. Anunciant: Ministeri de Sanitat. Producció: Continental Producciones, SL.
– Actor-presentador del vídeo formatiu per a nous comercials de l’empresa Sales Hunters. Producció: Tritón Media.
2011
– València Club de Futbol. Producció: Malvarrosa Media, SL.
2018-2019
– Acrobàcia dramàtica. Segon curs ESADV. Semestral (setembre-gener). Obligatòria. 2 crèdits.
– Tallers de Fi de Títol “El joc de la pesta”, d’Eugene Ionesco i “¡Ay Carmela!”, de José Sanchís Sinistierra. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits. 20% de les assigntures.
– Professor de moviment en el Taller de tercer curs ESADV grup A “Mare Nostrum/mare desiderii/mare tenebrarum”, dramatúrgia i adaptació d’Ester Alabor.
– Professor d’Acrobàcia dramàtica i tècnica de moviment a l’especialitat d’interpretació per a l’escola Off de teatre, cine i televisió de València (octubre-juny).
– Professor de Acrobàcia dramàtica en l’especialitat d’interpretació (joves actors) per a l’escola Off de teatre, cine i televisió de València (març-abril).
2017-2018
– Professor d’Acrobàcia escènica en l’escola Off de teatre, cinema i televisió (València, febrer-juny).
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral (setembre-gener). Obligatòria. 2 crèdits.
– Tallers de Fi de Títol: “L’Òpera dels tres rals”, de Bertolt Brecht i “Los cabellos de Absalon”, de Calderón de la Barca. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assigntura).
2016-2017
– Tècnica i creativitat corporal I. Primer curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 3 crèdits.
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
– Taller de Fi de Títol: “El suïcida”, de Nikolai Erdman. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assignatura).
2015-2016
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
– Tallers de Fi de Títol: “Macbeth”, de William Shakespeare i “Yvonne, princesa de Borgoña”, de Witold Gombrowicz. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assignatura).
– Taller de tercer curs grup A: “Europa”, de David Creig (assessor de moviment).
– Tècniques de moviment. Primer curs ESADV. Especialitat: Direcció Escènica. Semestral. Obligatòria. 3 crèdits.
2014-2015
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
– Tallers de Fi de Títol: “PeerGynt”, d’Henrik Ibsen i “Trash”, d’Alejandro Jornet. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assignatura).
2013-2014
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
– Taller de Fi de Títol: “Soñé que no había futuro y al despertar me volé la tapa de los sesos”, de Pablo Tomás. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assignatura).
– Taller de tercer curs grup B: “Los locos de Valencia”, de Lope de Vega i grup A “Los cabellos Absalon”, de Pedro Calderón de la Barca (assessor de moviment).
– Tècniques de moviment. Primer curs ESADV. Especialitat: Direcció Escènica. Semestral . Obligatòria. 3 crèdits.
2012-2013
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
– Tallers de Fi de Títol: “La cena de los pequeños burgueses”, de Bertol Brecht i “Ubu” d’Alfred Jarrys. Quart curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 20 crèdits (20% de l’assignatura).
2011-2012
– Acrobàcia escènica. Segon curs ESADV. Semestral. Obligatòria. 2 crèdits.
Treballs de Final de Títol Tutoritzats:
2017-2018
– “Sida, un personajemás de la vida cotidiana”, de Sergio Jiménez Pallarés. ESADV. Semestral. Obligatòria. 7 crèdits.
2016-2017
– “Influencias orientales en el training actoral de Eugenio Barba”, de Gabriel Soriano. ESADV. Semestral. Obligatòria. 7 crèdits.
2014-2015
– “Análisis de la carga interna del espectáculo Peter Pan de la compañía de danza Ananda Dansa y evolución de las capacidades físicas en tres bailarinas”, d’Isabel Abril Fernández. CSDV. Anual. Obligatòria. 4,5 crèdits.
Cursos, seminaris i ponències impartides:
Cursos:
2018
– “Fundamentos de la dramatización”. 6 hores pràctiques. FCAFE-UV (març).
2017
– “Fundamentos de la dramatización”. 4 hores pràctiques. FCAFE-UV (març).
2016
– “Fundamentos expresivos de la dramatización en la actividad motriz”. 6 hores pràctiques. FCAFE-UV (abril).
2012-2015
– Preparador físic i professor de tècnica corporal escènica de l’associació Jove Companyia d’Entrenament Actoral (JCEA) Teatre de l’Abast.
2011
– “Principio sde la danza de contacto”. 6 hores. FCAFE-UV (juny).
– “Principios del Contact Improvisación: Aplicación en la expresión corporal”. 30 hores. FCAFE-UV (febrer).
2010
– “Principios del Contactimprovisación”. 6 hores. Centre cultural L’Escorxador (Elx, abril).
– “Creación arquitectónica del espacio artístico. Concepto de grupo escénico”. 6 hores. FCAFE-UV (febrer).
2009
– “Trabajo corporal: Consciencia del cuerpo”. 30 hores. FCAFE—UV (febrer).
Ponències:
2015
– 5a Edició Universitat d’Hivern d’Ontinyent. Taula redona: “Experiències formatives expressives”.
Seminaris:
2018
– “Acrobacia dramática”. 12 hores. Estudio Dramático, escola de formació teatral (abril-maig).
2011
– “Motricidad expresiva: Técnica Contact Improvisación”. 30 hores. COLEFCAFE-CUV (setembre).
– “Motricidad expresiva: Recursos para la expresión corporal”. 30 hores teòrico-pràctiques. COLEFCAFE-CUV (juny).
Direcció teatral:
2018
– “Per davant i per darrere”, de Michael Frayn. Direcció: Alexander Herold. Direcció d’acrobàcia: Luis Meliá Romaguera. Producció: Olympia Producciones.
2013
– “L’ànima bona de Shesuan”, de Bertolt Brecht. Direcció: Ramón Moreno. Direcció de moviment: Luis Meliá Romaguera. Producció: JCEA-Teatre de l’Abast.
2012
– “Tartuf” de Moliere. Direcció: Ramón Moreno. Direcció de moviment: Luis Meliá Romaguera. Producció: JCEA-Teatre de l’Abast.
Creació teatral:
2011
– “Skytrain” d’Aureli Delgado. Creació col·lectiva. Producció: Carme Teatre.
2008-2009
– “Les manufactures”, 3ª i 6ª edició (gener ’08 i juny ’09).
2004
– “A pedazos”, de Patricia Pardo. Creació col·lectiva. Direcció: Eva Zapico. Producció: Copia Izquierda.
Creació coreogràfica:
2017
– “Damunt”. Peça breu. Espai: estrenada en la inauguració de Espacio Malarte.
2015-2016
– “Taxácea”. Peça breu. Espais: estrenada en Russafa Escènica | seleccionada per la 1era trobada PICUV (juny).
2013
– “Ausenciapresente”. Co-producció: Fil d’Arena.
2012
– “Gala benèfica Aixec”, coreògraf del grup Aixec. Espai: Teatre Principal de València.
Direcció i dramatúrgia (dansa):
2017
– “Damunt”. Peça breu. Espai: estrenada en la inauguració de Espacio Malarte.
2015-2016
– “Taxácea”. Peça breu. Espais: estrenada en Russafa Escènica | seleccionada per la 1era trobada PICUV (juny).
2015
– “La sal que ens ha parit”. Producció: Fil d’Arena.
2014
– “La consagración de a primavera”. Co-direcció: Luis Meliá Romaguera. Producció: Fil d’Arena.
2013
– “Ausenciapresente”. Co-producció: Fil d’Arena.