AAPV

COMUNICAT CONARTE, UNIÓN DE ACTORES, CCOO i UGT: Acord al Sector Audiovisual

Actualització salarial i obertura de negociacions per al futur conveni.

Després de més de 6 mesos amb les taules salarials de 2024 congelades, els sindicats Unió d’Actors i Actrius, ConArte, CCOO i UGT hem aconseguit un acord amb les associacions empresarials del sector que garanteix, per fi, el desbloqueig de les taules i avançar en la urgent renovació del conveni col·lectiu.

Finalment, es confirma l’acord proposat pels mediadors en el SIMA el passat 29 d’abril pel qual les taules de 2024 s’actualitzaran conforme a l’IPC de l’any anterior, un 3,1%, amb efectes retroactius a l’1 de gener. També, per a exercicis posteriors, s’acorda una actualització basada en l’IPC de l’any anterior però limitat entre un 1% i un 3,85%.

L’acord ha sigut possible gràcies a l’ampliació del marge de negociacions i la inclusió de dos nous elements:
En primer lloc, la congelació de les dietes de manutenció durant els anys 2025 i 2026, garantint-se les actualitzacions salarials en la resta dels conceptes. Queda pendent per a la futura negociació de conveni el mètode d’actualització de les dietes a partir de l’any 2027.

Els sindicats, per part nostra, hem aconseguit incrementar en un 1 punt la remuneració per la cessió dels drets de propietat intel·lectual exclusius dels intèrprets, passant d’un 5% a un 6%. A més s’ha millorat la redacció de l’article. La nova redacció serà més clara i concorde a la normativa actual, la qual cosa establix un marc més transparent per a abordar els reptes que assumix el sector respecte de les plataformes internacionals i els drets digitals.

Els sindicats signants de l’acord considerem un èxit l’acord que permet desbloquejar una situació de justícia i a més obri per fi la negociació del futur conveni d’intèrprets en el sector audiovisual, que permetrà renovar les relacions laborals en un sector tan important per a la nostra cultura i el nostre país.

més notícies

Arxiu